Cursus Eerste Hulp

Cursus volgen bij een EHBO-vereniging
Kennis van het verlenen van Eerste Hulp, het kunnen toepassen van reanimatie (met en zonder AED), kan een groot verschil maken in het gevolg van een ongeval of plotselinge uitval van vitale organen, zoals b.v. bij een hartaanval.

Als ’toeschouwer’ kunt (en moet) u natuurlijk altijd professionele hulp inroepen. Maar is dat wel genoeg?

Wat gebeurt er met het slachtoffer in de 12-15 minuten dat de ambulance er nog niet is? Kunt u dat overbruggen door het stelpen van een grote bloeding of een reanimatie?

Wilt u meer kennis opdoen van het verlenen van eerste hulp voor bedrijf, school, kinderopvang of vereniging?

Dan is een cursus Eerste Hulp een goede keuze.

De diverse afdelingen verzorgen jaarlijks een cursus Eerste Hulp die voldoet aan alle eisen van het Oranje Kruis en kan worden afgesloten met een officieel examen en diploma.

Daarnaast kunnen ook cursussen voor Eerste Hulp aan kinderen worden verzorgd en worden reanimatie-lessen (met AED) regelmatig ingepland.

De afdelingen bepalen zelf cursus-avond, kosten en cursusduur. Kijk bij de afdelingsinformatie of neem contact op met de secretaris van de afdeling.

Dit kunt u verwachten van een opleiding Eerste Hulp:
– lessen door een gediplomeerd kaderinstructeur (bijgestaan door lotusslachtoffer).
– EHBO Opleiding + theorieboek
– Instructie over verbandleer, Reanimatie en AED (Automatische Externe Defribrillator)
– Gebruik materialen
– Een officieel Oranje Kruis examen met diploma (als u slaagt natuurlijk)