Lid worden bij een EHBO-vereniging van Amsterdam

Iedereen vanaf 16 jaar kan lid worden van één van de EHBO verenigingen van Amsterdam en omstreken. Kies eerst een afdeling bij u in de buurt en ga naar de betreffende afdelingswebsite, of neem contact op met de secretaris van die afdeling.

De jaarcontributie wordt door de betreffende ledenvergadering jaarlijks vastgesteld, maar als indicatie moet u denken aan een bedrag tussen de €45,- en €50,- per jaar.

Daarvoor krijgt u dan gratis herhalingslessen op een vaste oefenavond (ongeveer 14 à 16 per jaar) aangeboden waarin u de opgedane kennis van de basiscursus kunt herhalen en ophalen.

De kosten voor materialen en b.v. reanimatie en AED zijn bij de prijs inbegrepen.

De instructeur beoordeelt of u voor het geoefende onderdeel (nog) voldoet aan de eisen.

De vereniging verzorgt vervolgens iedere twee jaar de verlenging van uw diploma (kosten hiervan zijn ook inbegrepen in het lidmaatschap).